Zoeken in deze blog

zondag 27 september 2015

Stropdassen

Afgelopen vrijdagmiddag bezocht ik het Handwerkfestijn in Hoevelaken. Ik was er nog nooit eerder geweest, ik kende het alleen van horen-zeggen, maar wat was het leuk. Zoveel te zien en alles netjes gesorteerd en voor kleine prijsjes. Enthousiaste dames in de verkoop die ook nog heel goed kunnen hoofdrekenen bij de kassa. De opbrengst is voor  het goede doel, het Diabetesfonds.

Eigenlijk was ik op zoek naar nog een paar geborduurde tafelkleden, maar dat wat er lag was (sorry!) echt te lelijk. Maar iets anders, er waren en stuk of vijf dozen met stropdassen. Heel veel stropdassen. En dan begint het bij mij te kriebelen. Dus naast mijn andere aankopen (daar volgen ook nog een paar blogjes over) ben ik nu de eigenaresse van een stuk of 24 stropdassen. In allerlei maten, uitvoeringen en kwaliteiten. Er is maar één overeenkomst. Blauw. 24 stropdassen voor € 0,10 per stuk.









































En wat ga ik ermee maken? Iemand suggesties? Tijdens het uitzoeken werd het al aan mij gevraagd wat ik ermee ging doen. Ze zijn allemaal gewassen op een heel lang programma met extra zeep. Ik kreeg er toch een beetje de kriebels van...

5 opmerkingen:

  1. Dat zou een tas kunnen worden of zo? of verwerken in een wandkleed? Geen idee waar jij aan dacht toen je ze aan het uitzoeken was hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook heel veel (van mijn man) en uit dezelfde tijd zo te zien. Bij mij is het nog niet gaan kriebelen ;-)
    Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. https://www.pinterest.com/pin/512073420109094034/
    Ik zag deze bij toeval op pinterest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag ooit een prachtig sprei van stropdassen, daarbij waren de stropdassen de cirkel in het midden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een supere koop ,heb vorig jaar een herrinnerings quilt gemaakt en er stropdassen van mijn schoonvader in verwerkt ,maar bij mij gaat het ook kriebelen van zulke dingen ze komen vast goed van pas of misschien is er al iets gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen